Otwarcie sklepu – o czym warto pomyśleć już na starcie?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Otwierając nowy sklep w mieście, musimy liczyć się z tym, że może minąć trochę czasu zanim zawitają do nas pierwsi klienci. Wiąże się to z brakiem wyrobionej renomy i brakiem tzw. społecznego dowodu słuszności – ludzie chętniej zaglądają tam, gdzie jest już duży ruch, gdyż jest to w pewien sposób dowodem na to, że dany sklep oferuje produkty, które wzbudzają zainteresowanie. Dlatego jednym z naszych pierwszych działań marketingowych powinno być jak najszybsze przyciągnięcie ludzi do naszego lokalu. Ale jak tego dokonać?

Marketing sklepu stacjonarnego

W zależności od tego, jakie produkty mamy do zaoferowania, musimy dobrać odpowiednią kampanię marketingową, skierowaną do ściśle określonej grupy docelowej. Określenie, jakie są potrzeby, obawy i ambicje takiej grupy, ułatwi nam stworzenie spójnej marki, która idealnie wpasuje się w rynek. Warto już na starcie zadbać o to, by gabloty wystawowe naszego sklepu przyciągały uwagę i tworzyły konkretne skojarzenia, a drzwi wejściowe powinny zapraszać do wejścia do środka. W tym celu świetnie sprawdzają się świeże kwiaty, kompozycje w donicach, wianki czy inne gustowne dekoracje, a przy ciepłej pogodzie dobrze jest zostawić po prostu drzwi otwarte. Pamiętajmy też, że istotną rolę w procesie zakupowym odgrywa muzyka grająca w tle oraz zapach, który odbieramy podświadomie. Dlatego warto zainwestować w profesjonalne zapachy do wnętrz, które pozwolą nam stworzyć odpowiedni klimat, wywołać konkretne emocje oraz uzupełnić tożsamość marki – dzięki temu klienci będą mieli z naszym sklepem miłe wspomnienia i będą chętnie do niego wracać.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jakie opony zimowe sprawdzą się do jazdy po mieście?
Jakie opony zimowe sprawdzą się do jazdy po mieście?
Jazda po mieście zimą to przede wszystkim walka z błotem pośniegowym i solą drogową. Wydawać by się mogło, że każda […]
Pomysły na firmowe prezenty dla pracowników
Pomysły na firmowe prezenty dla pracowników
Pomysły na prezenty korporacyjne to najlepszy sposób na pokazanie pracownikom, że są cenieni i jest to świetny sposób na podziękowanie […]
Tłumaczenie specjalistyczne a przysięgłe
Tłumaczenie specjalistyczne a przysięgłe
Istnieje kilka rodzajów tłumaczeń – zwykłe, specjalistyczne, przysięgłe. Zajmijmy się teraz tłumaczeniami specjalistycznymi i przysięgłymi. Czym różni się jedno od […]
Ostatnie wpisy
Polecamy