Jednym z kluczowych elementów wpływających pozytywnie na wizerunek firmy w oczach klientów i kontrahentów jest dobrze zaprojektowana strona internetowa. Musi ona przede wszystkim cieszyć oko pod względem wizualnym, wyróżniając tym samym dany podmiot na tle konkurencji. Poza tym powinna w przystępny sposób prezentować wszelkie niezbędne informacje o ofercie produktowej bądź usługowej. Tworzeniem od podstaw estetycznych stron www zajmuje się niemal każda działająca na rynku agencja reklamowa kreatywna.
W przypadku strony internetowej przedsiębiorstwa lub sklepu istotne znaczenie ma w szczególności to, aby była wystarczająco ładna dla przeciętnego odwiedzającego. Przyda się z pewnością niebanalna kolorystyka i trochę elementów animowanych, choć nie należy przesadzać z efektami wizualnymi, ponieważ ich nadmiar drażni wzrok oraz odwraca uwagę od meritum. Po drugie liczy się uporządkowane i intuicyjne menu (spójność nawigacji to podstawa), ułatwiające dostęp do pożądanych treści. Najbardziej uniwersalne jest oczywiście menu poziome zlokalizowane na górze witryny, ale od jakiegoś czasu coraz większą popularność zyskuje też pionowe, czyli umieszczone z boku. Zaskakująco ważną rolę odgrywa zakładka „kontakt”, gdyż odbiorcy pragną zawsze wiedzieć, z kim mają do czynienia. Wymagane dane to dokładna nazwa firmy (ewentualnie imię i nazwisko), adres siedziby, adres mailowy, numer telefonu oraz linki do kont na popularnych portalach społecznościowych. Oto pozostałe zalecane rozwiązania:
-funkcjonalna wyszukiwarka treści,
-zakładka ze stale aktualizowanymi zdjęciami produktów,
-wdrożenie różnych form interaktywności z klientami (komentowanie, ocenianie, głosowanie w ankietach itp.),
-skorzystanie z usługi pozycjonowania.