Jak stworzyć funkcjonalne miejsce do pracy w domu?

W ostatnich latach obserwuje się tendencję przenoszenia biura do domu. Wiele firm pracuje w cyklu rotacyjnym, inne w ogóle nie dysponują przestrzenią biurową. Dla pracodawcy są to spore oszczędności finansowe. Pracownicy z kolei zyskują sporo czasu, który normalnie musieliby poświęcić na dojazdy. Jednak, aby praca w domu przebiegała komfortowo, niezbędne jest odpowiednie przygotowanie przestrzeni roboczej.  Pozwoli to na oddzielenie życia prywatnego od zawodowego. A co ważniejsze praca w odpowiednio przystosowanym kąciku będzie przebiegała sprawniej. Jak się to tego właściwie zabrać?

Biurko i krzesło

Wygodny stół oraz siedzisko to gwarancja, że wybierzemy to miejsce do pracy zamiast kanapy. A warto, ponieważ po kilku miesiącach siedzenia przy komputerze w nieodpowiedniej pozycji mogą pojawić się kłopoty z kręgosłupem.

Odpowiednie oświetlenie

Najlepiej pracuje się przy naturalnym świetle. Kącik do pracy warto więc umiejscowić w pobliżu okna. Biorąc jednak pod uwagę ilość pochmurnych dni w okresie zimowym, niezbędne będzie także dobre oświetlenie. Lampy sufitowe powinny dostarczać światła, które przypomina to naturalne, czyli raczej o chłodnej barwie. Pomaga ono także w utrzymaniu koncentracji. Pracując do późna, trudno będzie się także obejść bez lampy biurkowej. Takie modele można znaleźć np. wchodząc na następującą witrynę internetową https://lampanajutro.pl/pol_m_Lampy-wewnetrzne_Lampy-biurkowe-687.html.

Miejsce na dokumenty

W domowym biurze potrzebna będzie też przestrzeni na ważne papiery, notatniki i inne akcesoria biurowe takie, jak chociażby drukarka. Nawet kilka zaaranżowanych szafek w pobliżu miejsca pracy będzie praktycznym rozwiązaniem.

Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

12 + dwa =