Choć samochód stanowi własność wielu osób, niewiele z nich zdaje sobie sprawę z tego, jak działa. Jednym z ważniejszych systemów jest zawieszenie pneumatyczne, które odpowiada za utrzymanie pojazdu na odpowiedniej wysokości, a także za ograniczanie wstrząsów powstających na nierównej nawierzchni. Z jakich części składa się ten podzespół?
Zawieszenie pneumatyczne zbudowane jest z kilku kluczowych podzespołów. Kolumny i amortyzatory podobne są do swoich odpowiedników w zawieszeniu konwencjonalnym, ale dodatkowo wyposażone są w zamiennik sprężyny, czyli miech pneumatyczny. Miech wyprodukowany jest z wytrzymałej gumy o wielowarstwowej budowie, posiadającej krzyżowy układ włókien, który zapewnia wewnętrzną integralność i stabilność. Choć wszystkie elementy zawieszenia ulegają naturalnym procesom eksploatacji, to są mniej podatne na działanie niskich i wysokich temperatur, a także uszkodzenia mechaniczne i różnego rodzaju zanieczyszczenia.
Kolejnym elementem układu jest jednostka sterująca (ECU), która odpowiada za przetwarzanie sygnałów z czujników poziomu, pomiar ciśnienia w miechach, a także zarządza otwarciem zaworów oraz włącza i wyłącza kompresor (kolejny element układu). Dodatkowo na zawieszenie pneumatyczne składają się: przewody powietrza, blok zaworowy, czujniki poziomu, zasobnik (zbiornik) ciśnienia. Strona internetowa https://thomasmarkt.com/23-seria-7 zawiera niektóre ze wspomnianych elementów, które stanowią podstawę konstrukcji zawieszenia, dedykowane marce BMW serii 7.