Otwierając nowy sklep w mieście, musimy liczyć się z tym, że może minąć trochę czasu zanim zawitają do nas pierwsi klienci. Wiąże się to z brakiem wyrobionej renomy i brakiem tzw. społecznego dowodu słuszności – ludzie chętniej zaglądają tam, gdzie jest już duży ruch, gdyż jest to w pewien sposób dowodem na to, że dany sklep oferuje produkty, które wzbudzają zainteresowanie. Dlatego jednym z naszych pierwszych działań marketingowych powinno być jak najszybsze przyciągnięcie ludzi do naszego lokalu. Ale jak tego dokonać?
W zależności od tego, jakie produkty mamy do zaoferowania, musimy dobrać odpowiednią kampanię marketingową, skierowaną do ściśle określonej grupy docelowej. Określenie, jakie są potrzeby, obawy i ambicje takiej grupy, ułatwi nam stworzenie spójnej marki, która idealnie wpasuje się w rynek. Warto już na starcie zadbać o to, by gabloty wystawowe naszego sklepu przyciągały uwagę i tworzyły konkretne skojarzenia, a drzwi wejściowe powinny zapraszać do wejścia do środka. W tym celu świetnie sprawdzają się świeże kwiaty, kompozycje w donicach, wianki czy inne gustowne dekoracje, a przy ciepłej pogodzie dobrze jest zostawić po prostu drzwi otwarte. Pamiętajmy też, że istotną rolę w procesie zakupowym odgrywa muzyka grająca w tle oraz zapach, który odbieramy podświadomie. Dlatego warto zainwestować w profesjonalne zapachy do wnętrz, które pozwolą nam stworzyć odpowiedni klimat, wywołać konkretne emocje oraz uzupełnić tożsamość marki – dzięki temu klienci będą mieli z naszym sklepem miłe wspomnienia i będą chętnie do niego wracać.