Otwarcie sklepu – o czym warto pomyśleć już na starcie?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Otwierając nowy sklep w mieście, musimy liczyć się z tym, że może minąć trochę czasu zanim zawitają do nas pierwsi klienci. Wiąże się to z brakiem wyrobionej renomy i brakiem tzw. społecznego dowodu słuszności – ludzie chętniej zaglądają tam, gdzie jest już duży ruch, gdyż jest to w pewien sposób dowodem na to, że dany sklep oferuje produkty, które wzbudzają zainteresowanie. Dlatego jednym z naszych pierwszych działań marketingowych powinno być jak najszybsze przyciągnięcie ludzi do naszego lokalu. Ale jak tego dokonać?

Marketing sklepu stacjonarnego

W zależności od tego, jakie produkty mamy do zaoferowania, musimy dobrać odpowiednią kampanię marketingową, skierowaną do ściśle określonej grupy docelowej. Określenie, jakie są potrzeby, obawy i ambicje takiej grupy, ułatwi nam stworzenie spójnej marki, która idealnie wpasuje się w rynek. Warto już na starcie zadbać o to, by gabloty wystawowe naszego sklepu przyciągały uwagę i tworzyły konkretne skojarzenia, a drzwi wejściowe powinny zapraszać do wejścia do środka. W tym celu świetnie sprawdzają się świeże kwiaty, kompozycje w donicach, wianki czy inne gustowne dekoracje, a przy ciepłej pogodzie dobrze jest zostawić po prostu drzwi otwarte. Pamiętajmy też, że istotną rolę w procesie zakupowym odgrywa muzyka grająca w tle oraz zapach, który odbieramy podświadomie. Dlatego warto zainwestować w profesjonalne zapachy do wnętrz, które pozwolą nam stworzyć odpowiedni klimat, wywołać konkretne emocje oraz uzupełnić tożsamość marki – dzięki temu klienci będą mieli z naszym sklepem miłe wspomnienia i będą chętnie do niego wracać.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Sprawdzone usługi kurierskie paletowe – co wybrać?
Sprawdzone usługi kurierskie paletowe – co wybrać?
Czasami potrzebujemy przesłać kurierem coś bardzo dużego. Wtedy z pomocą mogą przyjść nam kurierzy, którzy świadczą usługi przewozów paletowych. Postanowiliśmy […]
Ultra precyzyjne szlifowanie – na czym polega?
Ultra precyzyjne szlifowanie – na czym polega?
Szlifowanie ultraprecyzyjne jest formą szlifowania, która jest używana do osiągnięcia bardzo wysokich poziomów dokładności w wykończeniu powierzchni części. Jest to […]
Najważniejsze akcesoria do e-papierosa
Najważniejsze akcesoria do e-papierosa
Największa popularyzacja e-papierosów w Polsce nastąpiła na przełomie 2008 i 2009 roku. Do tej pory gadżety te cieszą się ogromną […]
Ostatnie wpisy
Polecamy