Istnienie firmy w Internecie ma ogromny wpływ na liczbę jej klientów i bezpośrednie przełożenie na osiągane przez nią wyniki. Samo stworzenie strony www jednak nie wystarczy. Aby była ona widoczna w sieci oraz działała poprawnie, potrzebne jest wdrożenie szeregu złożonych działań, które określa się mianem optymalizacji. Na czym polega ten proces oraz do kogo zwrócić się o pomoc? Kompleksowe odpowiedzi na te pytania prezentujemy poniżej.
Większość działań, których celem jest optymalizacja strony, sprowadza się do wyników wyszukiwania przeglądarek internetowych. Jeżeli w pasku wyszukiwania przeglądarki internauta wpisze jakąś frazę, w odpowiedzi otrzyma kilka arkuszy wyników. Łącznie będą to setki, a nawet tysiące, różnych witryn internetowych. Oczywistym jest więc, że chcąc zachęcić użytkowników sieci do odwiedzin naszego wirtualnego adresu, musimy zadbać o to, aby pojawiał się on jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, a aby tak się stało, musimy zadbać o SEO (Search Engine Optimization)
Proces, który ma do tego doprowadzić, to pozycjonowanie. Jest on dość skomplikowany i aby zakończył się sukcesem, należy usprawnić wiele aspektów tak technicznych, jak i wizualnych. Inna nazwa tych złożonych operacji to SEO (Search Engine Optimization). Ujmując rzecz prostymi słowami, załóżmy, że prowadzimy warsztat samochodowy w mieście X.
Aby zwiększyć ruch na naszym adresem www, klienci powinni trafiać tam z wyszukiwarki po frazach związanych z naszą działalnością. Te frazy to na przykład: naprawa samochodów X, wymiana silnika X, przegląd techniczny auta X. W mieście X istnieje jednak wiele warsztatów samochodowych i większość z nich posiada swoje miejsce w świecie wirtualnym. Aby klienci trafiali właśnie do nas, a nie do konkurencji, usprawnić musimy wszystkie aspekty wymienione poniżej.
Techniczne zaplecze naszej witryny ma ogromny wpływ zarówno na jej poprawne działanie, jak i na optymalizację. Aby osiągać dobre wyniki, kod strony internetowej musi być dopracowany w najmniejszym szczególe. Wszelkie błędy techniczne sprawiają, że nie wyświetla się ona poprawnie, zniechęcając tym samym internautów, którzy na nią trafiają, co negatywnie wpływa na wyniki wyszukiwania. Nie możemy więc pozwolić na sytuacje, w których część obrazów jest niewidoczna. Wszelkie grafiki nie mogą być również zbyt ciężkie, inaczej wydłużą tylko niepotrzebnie czas ładowania.
Czas, w jakim ładuje się zarówno strona główna, jak i każda z jej podstron, ma kluczowe znaczenie w procesie optymalizacji. Wynajęta przez nas firma pozycjonująca z pewnością zwróci na to uwagę. Wpływ na czas ładowania mają nie tylko wspomniane wyżej grafiki, lecz także wszystkie inne elementy, umieszczone pod danym adresem wirtualnym. Bardzo ważny jest również hosting. Jeżeli witryna ładuje się zbyt wolno, być może niezbędna będzie zmiana jego dostawcy.
Same treści, które umieszczamy na naszej stronie internetowej, również mają przełożenie na jej wyniki w internetowych wyszukiwarkach. Dlatego też każda agencja SEO (Search Engine Optimization) dba o tekstowy kontent danego miejsca w sieci. Tworzeniem rzetelnych tekstów zajmują się copywriterzy. W treści przez nich opracowane w naturalny sposób wplątane zostają frazy, które przeciętny internauta wpisuje w pasku wyszukiwania, chcąc trafić na którąś z witryn o profilu podobnym do naszej.
Tekst, który trafi do sieci, powinien być odpowiednio sformatowany, dzięki czemu będzie przystępny dla jej użytkowników. Opis działalności naszej firmy musi być zatem podzielony na akapity, opatrzone nagłówkami. Wszelkie wypunktowania i cytaty podnoszą wartość wizualną treści.
Kolejną kwestią, na którą warto zwracać uwagę, jest wygoda internauty. Optymalizacja strony to także usprawnienie nawigacji w jej obrębie. Układ witryny powinien być czytelny, a każda z podstron musi oferować możliwość bezpośredniego przekierowania na stronę główną. Ta wirtualna wizytówka naszej firmy musi być również kompatybilna ze wszystkimi urządzeniami mobilnymi. Dzięki temu będzie się wyświetlać poprawnie zarówno na ekranie komputera, jak i telefonu komórkowego czy tabletu.
Wybór odpowiedniej agencji, która pomoże nam w pozycjonowaniu naszej strony, może wydać się trudny, zważając na bogatą ofertę rynkową. Jedną z godnych polecenia agencji, która zajmuje się optymalizacją, jest iCEA. Dużą zaletą tej firmy jest fakt, iż wykonuje ona dla swoich klientów darmowe audyty. To na ich podstawie ustala się później strategię działań, mających na celu optymalizację. Ta agencja SEO (Search Engine Optimization) z Poznania przeprowadza audyty zarówno pod kątem internetowych przeglądarek, jak i w zakresie biznesowej branży, w której działa klient.
Budżety obsługiwanych przez nią dotychczas kampanii SEO sięgają nawet miliona złotych rocznie. Priorytetem firmy jest bezpośrednie przełożenie efektów pozycjonowania na wyniki, notowane przez dany biznes. Klient podczas współpracy z agencją na bieżąco otrzymuje przejrzyste raporty z wyszczególnieniem zadań, które zostały już wykonane.