Co sprawia, że dobrze się wysypiamy?

Dobry sen ma kluczowe znaczenie dla Twojego zdrowia i samopoczucia. Dzięki niemu budzisz się odświeżony i gotowy na cały dzień. Brak odpowiedniej ilości snu może mieć wpływ na Twój nastrój, koncentrację, pamięć i poziom energii.

Niektórzy ludzie mają problemy ze snem, ponieważ chrapią lub mają inne zaburzenia snu. Inni mają problemy z zasypianiem lub utrzymaniem snu z powodu stresu, niepokoju lub depresji. A niektórzy mają problemy ze snem, ponieważ zbyt dużo pracują lub nie wykonują wystarczających ćwiczeń.

Oto kilka wskazówek, jak lepiej się wysypiać:

Wygodne łóżko

Wygodne łóżko jest ważne dla dobrego snu. Spróbuj wybrać materac, który spełnia twoje potrzeby, taki, który wspiera twoje plecy, nie powodując zbytniego zapadania się lub przewracania. Możesz chcieć porozmawiać z ekspertem w lokalnym sklepie meblowym na temat najlepszego rodzaju materaca dla Ciebie. Wytrzymała rama łóżka też może pomóc utrzymać cię od podrzucania i obracania się w środku nocy. Wygodne łóżka do sypialni możesz znaleźć chociażby na stronie https://www.strefasypialni.pl/.

Ustal rutynę snu

Chodzenie do łóżka o tej samej porze każdego wieczoru pomaga organizmowi przygotować się do snu. Uczy również organizm, kiedy powinien zacząć się wyciszać przed snem. Przyciemnij światła i wyłącz telewizor co najmniej godzinę przed snem. Mózg potrzebuje czasu, aby pozbierać się po całym dniu.

Utrzymuj regularny harmonogram

Kładź się spać i wstawaj o mniej więcej tej samej porze każdego dnia, nawet w weekendy, święta i wakacje. Utrzymywanie regularnego harmonogramu pomaga wewnętrznemu zegarowi Twojego ciała pozostać w synchronizacji z 24-godzinnym cyklem dnia i nocy (rytm okołodobowy). Pomaga to również w lepszym zasypianiu w nocy, ponieważ daje organizmowi szansę na „zresetowanie się” każdego dnia dzięki dużej ilości światła słonecznego w ciągu dnia i ciemności w nocy.

 

Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *