Zapach to potężne narzędzie. Wpływa na nasz nastrój i zachowania, może zwiększyć poziom odczuwanego szczęścia, a nawet poprawić nasze samopoczucie. Odpowiedni zapach może zmienić to, jak czujemy się sami ze sobą, jak postrzegają nas inni, a nawet ile pieniędzy wydajemy.
Jedno z badań wykazało, że osoby, które podczas zakupów czuły zapach czekolady, wydały więcej pieniędzy niż osoby, które nie czuły tego zapachu. To samo dotyczy zapachów cytrusowych, takich jak pomarańcza czy cytryna – sprawiają one, że kupujący spędzają więcej czasu w sklepach i wydają również więcej pieniędzy!
Z tego powodu siła zapachu jest wykorzystywana w celach marketingowych. Wiele firm decyduje się na zastosowanie marketingu sensorycznego i z pomocą doświadczonej firmy https://aromaprojekt.pl/ dobiera zapach do charakteru swojej marki. Odpowiednia mieszanka zapachów może sprawić, że osoby odwiedzające Twój sklep poczują się bardziej zrelaksowane i będą czerpać więcej przyjemności z zakupów. Dzięki temu konsumenci nie tylko będą chętniej kupować produkty, ale też zaczną rozpoznawać Twoją firmę po zapachu!
Odpowiedni zapach może również pomóc Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Zapadający w pamięć zapach jest doskonałym sposobem na zachęcenie kupujących do powrotu do Twojego sklepu.