Czy zapach może mieć wpływ na decyzje zakupowe?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Zapach to potężne narzędzie. Wpływa na nasz nastrój i zachowania, może zwiększyć poziom odczuwanego szczęścia, a nawet poprawić nasze samopoczucie. Odpowiedni zapach może zmienić to, jak czujemy się sami ze sobą, jak postrzegają nas inni, a nawet ile pieniędzy wydajemy.

Jak odczuwane zapachy oddziałują na nasze decyzje?

Jedno z badań wykazało, że osoby, które podczas zakupów czuły zapach czekolady, wydały więcej pieniędzy niż osoby, które nie czuły tego zapachu. To samo dotyczy zapachów cytrusowych, takich jak pomarańcza czy cytryna – sprawiają one, że kupujący spędzają więcej czasu w sklepach i wydają również więcej pieniędzy!

Z tego powodu siła zapachu jest wykorzystywana w celach marketingowych. Wiele firm decyduje się na zastosowanie marketingu sensorycznego i z pomocą doświadczonej firmy https://aromaprojekt.pl/ dobiera zapach do charakteru swojej marki. Odpowiednia mieszanka zapachów może sprawić, że osoby odwiedzające Twój sklep poczują się bardziej zrelaksowane i będą czerpać więcej przyjemności z zakupów. Dzięki temu konsumenci nie tylko będą chętniej kupować produkty, ale też zaczną rozpoznawać Twoją firmę po zapachu!

Odpowiedni zapach może również pomóc Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Zapadający w pamięć zapach jest doskonałym sposobem na zachęcenie kupujących do powrotu do Twojego sklepu.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak dbać o system wydechowy auta?
Jak dbać o system wydechowy auta?
Układ wydechowy to niezwykle istotny element każdego auta, o którym wielu kierowców zdaje się zupełnie zapominać. Wszystko do czasu, aż […]
Typy i rodzaje trampek, które warto włączyć do swoich stylizacji
Typy i rodzaje trampek, które warto włączyć do swoich stylizacji
Dzisiejsza moda zdaje się być niezwykle bogatą, na co wskazuje fakt pojawiania się rynku coraz większej ilości różnych ubrań, często […]
Google Ads – czym jest i jakie jest jego zastosowanie?
Google Ads – czym jest i jakie jest jego zastosowanie?
Coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na reklamę w internecie. Możliwości w tym zakresie jest bardzo dużo, a najbardziej optymalne rozwiązania […]
Ostatnie wpisy
Polecamy