Firmy kurierskie zajmują się dostarczaniem zamówionych paczek pod wskazany adres. Takie rozwiązanie jest najczęściej wybieranym sposobem dostawy. Wiele osób, które zamawiają drogie przedmioty, takie jak np. sprzęt elektroniczny obawia się, czy w środku paczki faktycznie znajduje się zamówiony towar oraz czy nie jest on uszkodzony. Z tego powodu chcą otworzyć paczki, aby sprawdzić ich zawartość przy kurierze, aby w razie problemów mieć świadka takiego zdarzenia. Nie zawsze jest to jednak możliwe, dlatego warto dowiedzieć się w jakich sytuacjach przysługuje nam takie prawo.
Z punktu widzenia prawa nie ma przepisu, który mówiłby jasno o tym, że klient ma zawsze prawo otworzyć paczkę. Jeśli więc nie ma ku temu przesłanek kurier może tego odmówić, ponieważ podczas jej otwierania może dojść do uszkodzenia zawartości, co będzie stanowiło podstawę do roszczeń oraz reklamacji. Jeśli jednak już na pierwszy rzut oka widać, że paczka jest uszkodzona i była już wcześniej otwierana klient może żądać jej protokolarnego otwarcia. Oznacza to, że z takiego otwarcia sporządzany jest protokół zawierający dokładny opis całej sytuacji. Jest on bowiem podstawą do tego, aby żądać odszkodowania od firmy kurierskiej. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów wiele korporacji kurierskich umożliwia sprawdzenie zawartości paczki. Sprzedawca korzystając z usług takiej firmy umieszcza na paczce specjalną naklejkę, którą można zamówić na stronie https://naklejkon.pl/variant/naklejki-na-paczki-sprawdz-w-obecnosci-kuriera-produkt-w-sklepie.