Działania promocyjne mają na celu przyciągnięcie nowych klientów do danej firmy. Kompleksowe usługi marketingowe ponadto sprawiają, że firma zyskuje na swojej popularności oraz staje się kimś ważnym w perspektywie konkurencji całej branży – jest to szczególnie ważne w przypadku wiodących sektorów, w których rywalizacja o klienta jest spora. Aktualnie nowoczesne kampanie reklamowe opierają się głównie o Internet, który stał się głównym środkiem przekazu i jednym z najważniejszych mediów.
Wszelkie działania reklamujące firmę w Internecie określane są jako ie-marketing. Swoim zasięgiem obejmuje on wiele zakresów potencjalnego dotarcia do klientów. Przede wszystkim mowa tutaj o konkretnych kampaniach reklamowych przygotowanych celem pozyskania nowych kontrahentów oraz zatrzymania przy usługach firmy stałych klientów. Pierwszym krokiem działalności marketingowej każdej firmy powinno być stworzenie jak najlepszej strony internetowej, a także środków komunikacyjnych z odbiorcami – bardzo dobrze w tej kwestii sprawdzają się oczywiście wiodące social media, takie jak Facebook, Instagram czy TikTok. Ponadto wiele firm decyduje się również na klasyczne reklamy internetowe zamieszczane w różnych miejscach oraz na prowadzenie licznych działań marketingowych – dystrybucji gadżetów reklamowych czy chociażby organizacji cieszących się dużym uznaniem i popularnością wśród internautów konkursów z cennymi nagrodami, które według sondaży są jednym z najbardziej efektywnych działań.