Najnowsze modele samochodów ukażą to poprzez zapalenie się odpowiedniej kontrolki. W starszych autach samemu należy sprawdzić oraz ocenić ich stan. Powinieneś przygotować sobie jedną z najprostszych kontrolek z żarówką. Kabel plusowy trzeba podłączyć do akumulatora, za to drugi do świecy, która znajduje się w głowicy silnika. Jak ocenić, że świeca jest przepalona? Można to wiedzieć, gdy lampa się nie pali. Istnieje również drugi sposób, a jest to amperomierz. Świeca dobra pobiera około 10A. Tak możemy także to sprawdzić.
Grzałki w silniku diesla to elementy eksploatacyjne. Wymieniane są one najczęściej po około stu do 150 tysiącach kilometrów. Za to po osiemdziesięciu kilometrach należy przeprowadzić ich kontrolę. Może się również tak zdarzyć, że wcześniej odmówią one posłuszeństwa. Jak jeszcze poznać, że świece żarowe są uszkodzone? Objawy bardzo łatwo rozpoznać. Podczas porannego uruchamiania auta, można zauważyć dosyć silne wibracje. Jeśli jest niska temperatura, to można mieć problem z odpaleniem. Daje się odczuć też znaczący spadek mocy, szczególnie na silniku, który jest zimny. Co więcej, auto może zacząć „kopcić” i bardzo mocno szarpać.
Gdy zaczną występować wymienione objawy, należy skontaktować się z mechanikiem. Usługę naprawy gwintu świecy bez zdejmowania głowicy można zrealizować w wyspecjalizowanej firmie, takiej jak np. https://urwana-swieca-zarowa.com.pl/oferta/naprawa-gwintu-swiecy/.
Przed procesem rozruchu silnika, kontrolka żarowych świec powiadamia o ich pracy. Nie powinno się odpalać auta, aż do momentu jej zgaśnięcia. Natomiast jeśli zacznie ona migać, to warto zainteresować się stanem świec. Kontrolka świec żarowych, która miga może świadczyć również o usterce przekaźników, układu wtryskowego albo świateł.