Jak zwrócić towar do sklepu online?

Pragnąc zaoszczędzić sporo czasu coraz częściej decydujemy się na robienie zakupów przez internet. Warto jednak podkreślić, że wiąże się to z pewnym ryzykiem zakupienia towaru, który do końca nie spełni naszych oczekiwań. Na szczęście w tej sytuacji zgodnie z prawem możemy odesłać nabytą rzecz w terminie 14 dni. W jaki sposób to zrobić?

Procedura jest czytelna

Większość towarów zakupionych online można bez przeszkód zwrócić do sklepu w ciągu 14 dni, bez konieczności podawania przyczyny. To prawo dotyczy zdecydowanej większości przedmiotów. Odsyłany produkt powinien być w stanie nienaruszonym, bo w innym przypadku sprzedawca może nam nie oddać całej kwoty. Wspomniane 14 dni kalendarzowych jest zawsze naliczane od momentu dostarczenia do nas towaru przez kuriera.

W tym terminie trzeba złożyć stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy – aby to zrobić, wystarczy precyzyjnie wypełnić specjalny formularz umieszczony na stronie internetowej danego sklepu. Po jego uzupełnieniu musimy go wysłać drogą elektroniczną. Jeżeli okaże się, że system sklepu tego nie zapewnia, wówczas robimy skan dokumentu albo zdjęcie i wysyłamy go drogą mailową.

Pamiętajmy, aby nigdy nie przesyłać papierów wraz z paczką, ponieważ jeśli dotrze ona za późno, sprzedawca może zgodnie z prawem odesłać ją z powrotem na nasz koszt. Za wysyłkę do sklepu prawie zawsze musimy zapłacić z własnej kieszeni, choć zdarzają się sklepy, które nie pobierają za to żadnej opłaty. Jeśli zdecydujemy się na wysyłkę zwrotną, postawmy na sprawdzonego kuriera – doskonałym wyborem będzie kurier Kalisz, słynący z rzetelności i ekspresowego dostarczania przesyłek. Wart uwagi jest także ten znajdujący się w Lublinie: https://lublin.epaka.pl/.

Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

4 × 5 =