Zawieszenie gwintowane, a sprężyny obniżające – co lepiej wybrać?

Tuning samochodu to bardzo popularny sposób na odmianę nie tylko jego wyglądu, ale także właściwości. Wielu właścicieli aut decyduje się na ingerencję w układ zawieszenia, dzięki czemu obniża się ono i zyskuje sportowy charakter. Jest to częsta praktyka wśród kierowców, którzy planują przeprowadzenie tego rodzaju modyfikacji. Zastanawiają się jedynie nad tym, czy lepiej zdecydować się na zawieszenie gwintowane, czy wybrać sprężyny obniżające zawieszenie. Przed podjęciem decyzji warto zapoznać się z tym, co wiąże się z jednym i drugim rozwiązaniem.

Właściwości zawieszenia gwintowanego i sprężyn obniżających

Zawieszenie gwintowane składa się z czterech zestawów resorujących, w których znajdują się sprężyny oraz ustawiony na ich środku amortyzator. Posiadają one także specjalne nakrętki służące do przesuwania sprężyny wzdłuż jej osi w celu obniżenia lub podniesienia samochodu. Wystarczy ustawić ją w pożądanej pozycji i dokręcić za pomocą specjalnego klucza dołączonego do zestawu. Zawieszenie to skutecznie usztywnia auto, co sprawia, że świetnie reaguje ono nawet na niewielkie ruchy kierownicą. Najlepszej jakości zawieszenia wykorzystane ze stali nierdzewnej można znajdziemy chociażby na https://eibach.pl/page/zawieszenia-gwintowane-eibach-pro-street-s/. Sprężyny obniżające pozwalają obniżyć pojazd tylko w niewielkim stopniu. Również wpływają na to, że auto będzie sztywniejsze, ale do tego mogą one obniżyć komfort podróżowania nim. Jest to rozwiązanie dobre dla osób, które chcą sprawdzić, jak wyglądałoby ich auto po zmodyfikowaniu zawieszenia, ponieważ są one tańsze, niż gotowe zawieszenie gwintowane.

Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *