W placówkach handlowych – podobnie jak w firmach z innych branż – obowiązuje przeważnie dress code. To nic innego jak obowiązek noszenia przez pracowników konkretnego ubioru z nadrukowanym logo (niekiedy też krótkim hasłem promocyjnym). Pełni on zazwyczaj funkcję ochronną i jednocześnie reklamową. Do najpopularniejszych elementów garderoby należą w tym przypadku koszulki polo (z krótkim i długim rękawem), eleganckie spodnie w ciemnym kolorze, t-shirty oraz bluzy polarowe i bawełniane.
Jednolity strój pracowników, zwany potocznie uniformem przede wszystkim pomaga im w utożsamianiu się z marką i sprzyja koncentrowaniu się wyłącznie na pracy. Dodatkowo ułatwia klientom ich wyszukiwanie na terenie danego sklepu – np. w celu zapytania o jakiś produkt. Dzięki szybkiemu rozpoznawaniu zatrudnionych osób proces dokonywania zakupów odbywa się w ekspresowym tempie, co skutkuje utrzymaniem zysków na optymalnym poziomie. Poza tym identyczny ubiór wzbudza zainteresowanie i staje się przez to niezwykle ważnym nośnikiem reklamowym, wpływającym na budowanie pozytywnego wizerunku marki w społecznej świadomości. Jeśli np. prowadzimy sklep budowlany i chcemy ubrać zatrudnione w nim osoby w takie same koszulki polo z długim rękawem (idealne na wczesną wiosnę), to możemy je bez problemu zamówić pod adresem https://strefa-logo.pl/koszulki-polo-z-dlugim-rekawem-z-logo.