Google Merchant dla e-commerce, a może remarketing? Możliwości jest wiele!

Google Merchant to narzędzie, które pomaga sprzedawcom internetowym zarządzać ich asortymentem. Nie dotyczy to tylko reklam w Zakupach Google. To świetny sposób na zaprezentowanie swoich produktów osobom, które ich szukają, bez konieczności płacenia Google dodatkowych opłat.

Google Merchant to także narzędzie reklamowe, które pomaga dotrzeć do potencjalnych klientów w sieci reklamowej Google, czyli w miejscach, w których możesz reklamować się w witrynach takich jak CNN, Forbes i The New York Times. Za pomocą tego narzędzia możesz kierować reklamy do osób według lokalizacji i danych demograficznych. Dodatkowo pozwala tworzyć reklamy, które wyświetlają się, gdy ktoś wyszukuje określone słowa kluczowe związane z Twoją firmą w wyszukiwarce Google lub YouTube.

Co to jest reklama Google Merchant i jak to działa?

Reklama Google Merchant to reklama, która pojawia się po prawej stronie strony internetowej. Jest to kampania remarketingowa skierowana do kupujących online, którzy odwiedzili określoną witrynę, ale nie dokonali zakupu.

Celem tego typu reklamy jest pomoc w przekształceniu potencjalnego klienta w prawdziwego klienta poprzez podkreślenie zalet jego produktu i pokazanie, czego może od niego oczekiwać. Reklamy Google Merchant https://adsright.pl/google-merchant/ są zaprojektowane tak, aby były wysoce ukierunkowane i spersonalizowane, co pomaga zwiększyć ich skuteczność.

Co możemy powiedzieć o remarketingu? Czy to się opłaca? 

Remarketing to forma reklamy internetowej, która umożliwia reklamodawcom dotarcie do osób, które wcześniej odwiedziły ich witrynę, w oparciu o pliki cookie i inne technologie. Kampanie remarketingowe mogą być wykorzystywane do różnych celów. Najczęstszym z nich jest zwiększenie współczynnika konwersji w witrynie, co oznacza, że więcej odwiedzających kupi Twoje produkty lub usługi po odwiedzeniu Twojej witryny.

Badanie przeprowadzone przez Google i Ipsos wykazało, że kampanie remarketingowe są opłacalne i warto. Okazało się, że średni zwrot z inwestycji (ROI) dla kampanii remarketingowej wynosi 3 USD na wydany dolar, co jest znacznie wyższy niż ROI wynoszący 2 USD na reklamę w wyszukiwarkach. Co prawda na rynku polskim, dane znacząco by się różniły, bowiem nie jesteśmy krajem dolara, jednak opłacalność formy marketingu pozostaje niezmiennie wysoka.

Jak stworzyć najlepsze kampanie remarketingowe dla sklepów e-commerce

Istnieje wiele różnych typów kampanii remarketingowych, a każda z nich ma inny cel. Najlepszym sposobem podejścia do tematu jest najpierw zrozumienie podstaw działania kampanii, a następnie zagłębienie się w specyfikę każdego typu. 

Remarketing w sieci reklamowej wykorzystuje kod HTML do wyświetlania kierowanych reklam w innych witrynach, które mogą być odpowiednie dla odbiorców głównej witryny. Reklamy te zwykle pojawiają się w górnych partiach stron internetowych i mogą mieć obracający się baner lub obraz do wstawienia. Celem tych kampanii jest dotarcie do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili, ale nie w ciągu ostatnich 90 dni.

Proces konwersji obejmuje szereg etapów. Najpierw bierze pod uwagę wszystkich użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili witrynę i wysyła im powiadomienie, aby poinformować ich o kampanii. Następnie otwarty zostaje boks reklamowy i oczekuje, aż ludzie go klikną. 

Nie notujemy kosztów za otwarcie boksu reklamowego i kosztu kliknięcia. Gdy dana osoba kliknie boks reklamowy, reklamodawca wypłaca przychody z reklam. Gdy dana osoba otworzy boks reklamowy i nie kliknie, koszt otwarcia tego boksu reklamowego ponoszą osoby, które ją klikną, oraz ich sponsorzy.

 

Znaczenie kampanii remarketingowych dla sklepów e-commerce

Remarketing to skuteczny sposób, w jaki sklepy e-commerce mogą promować produkty wśród swoich klientów. Pozwala sklepowi dotrzeć do klientów z przekazem, który jest bardziej spersonalizowany i trafny niż jakikolwiek inny kanał marketingowy.

Kampanie remarketingowe okazały się jednym z najbardziej opłacalnych kanałów marketingowych dla sklepów e-commerce. Mogą również pomóc w zwiększeniu współczynników konwersji, generowania leadów i wskaźników utrzymania klientów.

Sukces, który niesie za sobą skuteczny remarketing zależy od wielu czynników, takich jak:

– Jakość i trafność treści reklamy

– Częstotliwość wyświetlania reklam

– Rodzaj docelowej grupy odbiorców

Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *